Mats Danielsson

Mats Danielsson
sv
en

"I varje möte finns en outtalad förväntan på den andres beteende. Vett & etikett och mingel är, förutom artighet och stil, ett bemötande som ger dig framgång - såväl privat som professionellt!"

Missa inte att möta Mats Danielsson, författare, föreläsare och en av Sveriges mest anlitade experter på vett och etikett. Hans föreläsningar är uppskattade och har bokats av hundratals kunder genom åren. Mats är författare till boken Till Vardags och Fest och anlitas även som expert av både TV bl.a. Förkväll, Nyhetsmorgon, SVT, Kanal 5 och radio samt en rad större dagstidningar. Hans föreläsning om vett och etikett är högklassig underhållning och ger er en mental vitamininjektion med långtidsverkan.

Föreläsning om framgångsrikt bemötande, internt och externt

Vett och etikett på jobbet. Ett bra bemötande kan tyckas vara självklart. Men det är skillnad på att känna till, acceptera och begripa värdegrunder och att kunna och att kunna använda dem. Detta är en inspirerade och ofta bokad föreläsning med Mats Danielsson som visar er små detaljer som förändrar. Detta med både allvar, glada skratt och aha-upplevelser.

Nyckeln till framgång är etik och etikett. Använd ett bra bemötande för att utveckla verksamheten, förbättra arbetsmiljön och lyckas bättre i affärer. 

En framgångsfaktor

Bemötandet har fått en allt större betydelse, både genom kunder väljer leverantör utifrån bemötande och kundservice. Bemötande, etik, etikett och service är framgångsfaktorer som adderar mervärde till verksamheten. Det utvecklar personalen och bygger stolthet och framgång för organisationen oavsett om det heter kund, medborgare, resenär, patient eller vad helst ni har för benämning. 

Intern/externt bemötande hänger ihop

Utan tvekan hänger det interna bemötandet och bemötandet gentemot de som verksamheten är till för. Chefers bemötande av medarbetare och hur arbetskamrater agerar mot varandra påverkar i sin tur de personer organisationen ska skapa ett värde för. Inte särskilt överraskande för någon, men det tydliggör värdet att eftersträva en god anda på arbetsplatsen. Ett bra bemötande kan ge önskade effekter men ett dåligt kan också ge oönskade sådana.

Personligt eller ointresserad

Ställ gärna frågan till dig själv om du vill agera personligt med kunderna. Valet är ganska enkelt: Vill du ha opersonliga kundkontakter - mer mekanisk opersonlig bearbetning eller vill du att det ska var personligt med mer mänskligt bemötande och genuint intresse? Detsamma gäller förhållningssättet till kollegor/medarbetare. Ditt svar avgör vad du vill göra. Tänk hur du själv vill bli bemött av en kollega när du är kund. I den här föreläsningen får du tips råd och verktyg för framgångsrikt bemötande - små detaljer förändrar.

Allt om vett & etikett, samt lite till...!

Vid föreläsningen får ni tips om hur man för sig i både slott och koja. Det blir såväl historiken bakom våra vett & etikettsregler, som hur det går till idag. En tidsresa som börjar med hälsningar och presentation, tilltal vidare till hur en inbjudan görs bäst, bordsplacering, bordsskick, skålar, tal och en favorit för många - klädkoder. Önskar publiken kan ämnen som bröllop och begravning, representation och affärsetikett, hur man dukar ett bord bäst, mingel och konverserande även tas upp. Det är inte kunskaperna utan publikens tid som begränsar... Ni kan även ställa frågor efteråt.

En underbart rolig och inspirerande föreläsning! Etikettdoktorn Mats Danielssons mest bokade föreläsning, en mental vitamininjektion med stort underhållningsvärde! Tusentals personer har redan lyssnat och skrattat.

”Etikettdoktorn” Mats Danielsson är en av våra svenska auktoriteter och mest anlitade föreläsare inom området vett och etikett både i affärslivet och privat. Här ger han er de nödvändiga verktygen, förmedlade med hög igenkänningsfaktor och ett gott skratt.

Event Managers Finland Ab 2013